8 FESTIWAL TEATRALNY MASKI

17-21 listopada 2004

 

17 listopada

g. 20.30

"Requiem" - Teatr Ósmego Dnia

Teatr Ósmego Dnia

 

18 listopada

g. 19.30

"Shinoda-zuma" - Saruhachiza (Japonia)

Scena na Piętrze

 

g. 21.00

"Świety Edyp" - Teatr Wierszalin

reż: Piotr Tomaszuk

O.T. "Maski"

 

19 listopada

g. 18.00 i 21.00

"Hotel pod Aniołem"

reż. Piotr Cieplak

Sala Kameralna CK Zamek

 

g.19.30

"November fest" - Arti Grabowski

performance

O.T. "Maski"

 

20 listopada

g. 17.30

"Tajemnica" - Teatr Porywacze Ciał

Scenariusz, adaptacja i reżyseria:

Maciej Adamczyk i Kasia Pawłowska

Teatr Ósmego Dnia

 

g. 19.00

"Małpy" - Wrocławski Teatr Pantomimy

reż. Aleksander Sobolewski

Teatr Polski

 

g.21.00

"Zabawy na podwórku" - Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu

Reż. Paweł Miśkiewicz

O.T. "Maski"

 

21 Listopada

g.19.00

"Prezydentki" - Teatr Polski we Wrocławiu

Reż. Krystian Lupa

Teatr Polski

 

 

 

Imprezy towarzyszące:

 

Księgą Teatru:

 

 

Aktor - Lalka - Nadmarioneta

Malarnia Teatru Polskiego

 

17 listopada g. 18.00

Joruri czyli japoński teatr lalek dla dorosłych.

Prowadzenie: dr Estera Żeromska

Demonstracja pracy teatru Saruhachiza

Joruri (inaczej: bunraku) jest jednym z czterech gatunków japoński ego teatru klasycznego. Najpierw, na przełomie XIV/XV w., powstały oraz kyógen, które były rozrywką samurajów, Kabuki pojawiło się na początku XVII w. jako sztuka tworzona przez mieszczan dla mieszczan. W tym samym czasie powstał lalkowy teatr joruri - z tradycji literackiej i odwiecznego w Japonii zwyczaju ustnego jej przekazywania. Od XI w. tradycje tę kontynuowali wędrowni, przeważnie niewidomi mnisi, którzy krążyli po kraju i, przygrywając na czterostrunowej lutni biwa, opowiadali fragmenty znanych utworów.

 

 

18 listopada g. 17.00

Bread and Puppet

Prowadzenie: dr Joanna Ostrowska.

Bread and Puppet jedno z najbardziej znanych zjawisk w niezależnej amerykańskiej sztuce teatralnej. Założony przez Petera Schumanna teatr, posługując się najróżniejszymi formami pracy z aktorami i lalkami - tworzy od lat jedyne w swoim rodzaju zjawisko społeczne w którym sztuka splata się ze sposobem na życie i kontestacją polityki.

Na spotkaniu będzie można zapoznać się z niezwykłym doświadczeniem pracy teatru Bread and Puppet - przedstawieniem rejestracji święta teatralnego przygotowanego przez zespół ponad setka ochotników.

 

19 listopada g.17.00

Nadmarioneta czyli aktor idealny według Edwarda Gordona Craiga

Prowadzenie: Agnieszka Jelewska

Rola i miejsce aktora w interpretacji jednego z najważniejszych postaci dla wielkiej reformy teatralnej XX wieku. Konsekwencje jego teatralnych idei wcielone w zjawiska teatralne zeszłego stulecia. Interpretacje, znaki zapytania, konsekwencje.

 

Współpraca Katedra orientalistki UAM, Instytut Kulturoznawstwa UAM, Zakład Dramatu i Teatru UAM

 

Spotkania w ramach cyklu zorganizowanego przez Teatr Polski w Poznaniu oraz Poznańska Fundacje Artystyczną.