8 FESTIWAL TEATRALNY MASKI
17-21 listopada 2004
17 listopada
g. 20.30
"Requiem" - Teatr Ósmego Dnia
Teatr Ósmego Dnia
18 listopada
g. 19.30
"Shinoda-zuma" - Saruhachiza (Japonia)
Scena na Piętrze
g. 21.00
"Świety Edyp" - Teatr Wierszalin
reż: Piotr Tomaszuk
O.T. "Maski"
19 listopada
g. 18.00 i 21.00
"Hotel pod Aniołem"
reż. Piotr Cieplak
Sala Kameralna CK Zamek
g.19.30
"November fest" - Arti Grabowski
performance
O.T. "Maski"
20 listopada
g. 17.30
"Tajemnica" - Teatr Porywacze Ciał
Scenariusz, adaptacja i reżyseria:
Maciej Adamczyk i Kasia Pawłowska
Teatr Ósmego Dnia
g. 19.00
"Małpy" - Wrocławski Teatr Pantomimy
reż. Aleksander Sobolewski
Teatr Polski
g.21.00
"Zabawy na podwórku" - Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu
Reż. Paweł Miśkiewicz
O.T. "Maski"
21 Listopada
g.19.00
"Prezydentki" - Teatr Polski we Wrocławiu
Reż. Krystian Lupa
Teatr Polski
Imprezy towarzyszące:
Księgą Teatru:
Aktor - Lalka - Nadmarioneta
Malarnia Teatru Polskiego
17 listopada g. 18.00
Joruri czyli japoński teatr lalek dla dorosłych.
Prowadzenie: dr Estera Żeromska
Demonstracja pracy teatru Saruhachiza
Joruri (inaczej: bunraku) jest jednym z czterech gatunków japoński ego teatru klasycznego. Najpierw, na przełomie XIV/XV w., powstały nó oraz kyógen, które były rozrywką samurajów, Kabuki pojawiło się na początku XVII w. jako sztuka tworzona przez mieszczan dla mieszczan. W tym samym czasie powstał lalkowy teatr joruri - z tradycji literackiej i odwiecznego w Japonii zwyczaju ustnego jej przekazywania. Od XI w. tradycje tę kontynuowali wędrowni, przeważnie niewidomi mnisi, którzy krążyli po kraju i, przygrywając na czterostrunowej lutni biwa, opowiadali fragmenty znanych utworów.
18 listopada g. 17.00
Bread and Puppet
Prowadzenie: dr Joanna Ostrowska.
Bread and Puppet jedno z najbardziej znanych zjawisk w niezależnej amerykańskiej sztuce teatralnej. Założony przez Petera Schumanna teatr, posługując się najróżniejszymi formami pracy z aktorami i lalkami - tworzy od lat jedyne w swoim rodzaju zjawisko społeczne w którym sztuka splata się ze sposobem na życie i kontestacją polityki.
Na spotkaniu będzie można zapoznać się z niezwykłym doświadczeniem pracy teatru Bread and Puppet - przedstawieniem rejestracji święta teatralnego przygotowanego przez zespół ponad setka ochotników.
19 listopada g.17.00
Nadmarioneta czyli aktor idealny według Edwarda Gordona Craiga
Prowadzenie: Agnieszka Jelewska
Rola i miejsce aktora w interpretacji jednego z najważniejszych postaci dla wielkiej reformy teatralnej XX wieku. Konsekwencje jego teatralnych idei wcielone w zjawiska teatralne zeszłego stulecia. Interpretacje, znaki zapytania, konsekwencje.
Współpraca Katedra orientalistki UAM, Instytut Kulturoznawstwa UAM, Zakład Dramatu i Teatru UAM
Spotkania w ramach cyklu zorganizowanego przez Teatr Polski w Poznaniu oraz Poznańska Fundacje Artystyczną. |